Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (MIRRI) zaznamenal od prvého septembra, kedy spustil webový portál https://oversi.gov.sk/, veľký záujem zo strany úradov.
Od prvého septembra, kedy vstúpil do platnosti zákon proti byrokracii z dielne MIRRI, už úrady nemôžu žiadať od občanov výpisy z obchodného a živnostenského registra, ani listy vlastníctva.
„Aby sme úradom pomohli s touto zmenou, vytvorili sme portál OverSI. Počas septembra sa v ňom zaregistrovalo 16 624 užívateľov, ktorí cezeň získali viac ako desaťtisíc výpisov z listov vlastníctva, z obchodného a živnostenského registra. Považujem to za jasný signál, že v boji proti byrokracii sa nám začína veľmi dobre dariť,“ uviedol vicepremiér Richard Raši.
MIRRI tiež v spolupráci s Univerzitou Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach počas augusta a septembra zorganizovali školenia pre garantov OverSI. „Počas štyridsiatich štyroch školiacich dní sme vyškolili 621 garantov portálu OverSi, ktorí sa o svoje poznatky podelili so svojimi kolegami na úradoch,“ dodal R. Raši.
Pre používateľov OverSI MIRRI tiež zriadilo Ústredné kontaktné centrum s telefónnym číslom +421 2 35 803 083, na ktoré sa úradníci môžu obracať v pracovných dňoch od pondelka do piatku od 8.00 do 18.00 hodiny. Každú stredu sa pracovné hodiny Ústredného kontaktného centra predlžujú až do 21.00 hodiny.
Najviac sa užívatelia pýtajú, na ktoré orgány verejnej moci sa zákon proti byrokracii vzťahuje, alebo ako získajú prístup na portál OverSi. Odpovede na tieto základné otázky nájdu zamestnanci verejnej správy i na webovej stránke https://stopbyrokracii.sk.